თემატური გეგმები



XI კლასის კალენდარული გეგმა ქართულ ენასა და ლიტერატურაში
ლიის თემის N1 საჯარო სკოლა
                                      ქართული ენისა და ლიტერატურის მასწავლებელი დარეჯან ქარდავა
თემა- რომანტიზმი  /2013-14 სასწ.წ./
N
საათ.
რაოდ
თარიღი
თემატიკა
მიზნები და ამოცანები
შედეგი
1


2




3
     1


 3




    2

16. IX
17.IX
18.IX
19.IX
20.IX

23.IX

შესავალი-რომანტიზმი

ალ. ჭავჭავაძე, ბიოგრაფიული ცნობები, ,,გოგჩა“

ტექსტი: თენგიზვერულავა-,,გოგჩა”.
ენა. ლიტერატურის თეორია

მოსწავლეები გაიგებენ ტექსტს, გამოიყენებენ კითხვის შესაბამის სტრატეგიებს, გაიაზრებენ ლექსს ეპოქასთან მიმართებაში, იმსჯელებენ თემასა და იდეაზე, ლექსის ენობრივ თავისებურებებზე, გამართავენ დისკუსიას  გაავლებენ პარალელს თენგიზვერულავა-,,გოგჩასთან“ და თანამედროვეობასთან, დაწერენ ნაწარმოების ანალიზს, გაკეთებენ პრეზენტაციას
მოსწავლე იგებს ტექსტს, იყენებს კითხვის შესაბამის სტრატეგიას, გაიაზრებს ნაწარმოების თემასა და იდეას, შესძლებს მსჯელობას, მონაწილეობის მიღებას დისკუსიაში. იმსჯელებს ნაწარმოების ენობრივ თავისებურებებზე. ავლებს პარალელს, დაწერს ლექსის მხატრულ ანალიზს, აკეთებს პრეზენტაციას





4







   3


24.IX
25.IX
26.IX

გრიგილ ორბელიანი, ბიოგრაფიული ცნობები,
,,თამარ მეფის სახე ბეთანიის ეკლესიაში“,.
ენა-არქაიზმები.
ლიტ.თეორია-სიმბოლო
მოსწავლის დაინტერესება გრიგოლ ორბელიანის შემოქმედებით. გაიგოს ლექსის თემა იდეა, პრობლემატიკა და მისი საკვანძო საკითხები, იმსჯელოს და გამოიტანოს სწორი დასკვნა, ისაუბროსლექსისმხატვრულმხარეზე, სიმბოლოებსადამხატვრულსახეებზე; არქაიზმებზე,გაავლოპარალელებითანამედროვეცხოვრებასთან.დაწეროს ესე
მოსწავლე მსჯელობს კონკრეტულ ეპოქაზე,, აანალიზებს ეპოქის დამახასიათებელ ნიშნებს, პრობლემებს, თემებს, იდეებს, ადარებს, მსჯელობს მსგავსება-განსხვავებაზე, ამოიცნობს ეპოქისთვის დამახასიათებელ თემებს, იდეებსა და პრობლემებს. მსჯელობს ნაწარმოების სტრუქტურაზე, ენობრივ საშუალებებზე, აანალიზებს მხატვრულ ნაწარმოებს წერილობით...







5






  4











   1
27.IX
30.IX.
1.X.
2.X
3.X

გრ. ორბელიანი, ,,საღამო გამოსალმებისა.
ენა- ფუნქციონალური სტილი- დღიური
მეტყველების კულტურა: საჯარო გამოსვლა, მონოლოგი და მისი სახეები, ლექცია, მოხსენება, პრეზენტაცია-
ლიტ.თეორია- პეიზაჟი, ტროპული მეტყველება
შემაჯამებელი მეცადინეობა
მოსწავლეები გაიგებენ ტექსტს, გამოიყენებენ კითხვის შესაბამის სტრატეგიებს, გაიაზრებენ ლექსს ეპოქასთან მიმართებაში, იმსჯელებენ თემასა და იდეაზე, ლექსის ენობრივ თავისებურებებზე, გამართავენ დისკუსიას  გაავლებენ პარალელს თანამედროვეობასთან, დაწერენ ნაწარმოების ანალიზს, გაკეთებენ პრეზენტაციას
მოსწავლე იგებს ტექსტს, იყენებს კითხვის შესაბამის სტრატეგიას, გაიაზრებს ნაწარმოების თემასა და იდეას, შესძლებს მსჯელობას, მონაწილეობის მიღებას დისკუსიაში. იმსჯელებს ნაწარმოების ენობრივ თავისებურებებზე. დაწერს ლექსის მხატრულ ანალიზს, აკეთებს პრეზენტაციას

1


4.X


შემაჯამებელი
წერა    N1
გაანალიზებენ ტექსტს, გამოიყენებენ მხატვრულ- გამომსახველობით საშუალებებს, განუვითარედებათ საკუთარი დამოკიდებულების გამოხატვის, დამოუკიდებლად მუშაობის,ენის ნორმების დაცვის და სხვა უნარები
მოსწავლეს შეუძლია მხატვრული ნაწარმოების წერილობით გაანალიზება, მსჯელობს, ადარებს, ავლებს პარალელს წერისას იყენებს მხატვრულ-გამომსახველობით ხერხებს, ენობრივ-გამომსახველობით საშუალებებს. მუშაობს დამოუკიდებლად, იცავს სალიტერატურო ენის ნორმებს.
6


   2

7.X

8. X



ნიკოლოზ ბარათაშვილი, ბიოგრაფიული ცნობები

მოსწავლეები მოიძიებენ ინფორმაციას ნიკოლოზ ბარათაშვილის ბიოგრაფიასა და შემოქმედებაზე,დაახარისხებენ, ჩამოაყალიბებენ განსახილველ საკითხს , შექმნიან რესურს. განუვითარდებათ თანამშრომლობის, ჯგუფური მუშაობის, კომუნიკაციის. ისტზე მუშაობის  და სხვა უნარები
მოსწავლეს შეუძლია  იფორმაციის მოძიება, დახარისხება,  განსახილველი საკითხის ჩამოყალიბება,  საგანმანათლებლო რესურის შექმნა, უყალიბდება თანამშრომლობის, ჯგუფური მუშაობის, კომუნიკაციის, პრეზენტაციის  უნარები. იყენებს ისტ-ს.
7



    2

9.X
10.X

ნიკოლოზ ბარათაშვილი, ,,ხმა იდუმალი“

ენა:არქაიზმები


ლიტ.თეორია: ტროპული მეტყველება
მოსწავლეები განსაზღვრავენ ნაწარმოების თემასა და იდეას, შეადგენენ ლექსიკონს, იმსჯელებენ მხატვრულ-გამომსახველობით ხერხებზე.  , გამოხატავენ საკუთარ დამოკიდებულებას, დაუკავშირებენ ეპოქის პრობლემატიკას, შეძლებენ შთაბეჭდილებების წერილობით გადმოცემას. გამართავენ დისკუსიას. განუვითარდებათ არგუმენტირებული მსჯელობის , სხვათა აზრის მოსმენის , დაფასების, თანამშრომლობის და სხვა უნარები.
მოსწავლე იგებს ტექსტს, განსაზღვრავს ლექსის თემასა და იდეას, ადგენს ლექსიკონს, ავლებს პარალელებს, მსჯელობს მხატვრულ-გამომსახველობით ხერხებზე. მონაწილეობს დისკუსიაში, უსმენს სხვებს, ითვალისწინებს მათ აზრს, წარმოადგენს საკუთარ პოზიციას, მსჯელობს არგუმენტირებულად, იყენებს ფაქტებს, გამოხატავს აღძრულ შთაბეჭდილებებს წერილობით.


8


    2


 11. X
14. X


ნიკოლოზ ბარათაშვილი, ,,სულო ბოროტო“
ენა:არქაიზმები, ფუნქციონალური სტილი
ლიტ. თეორია:ტროპული მეტყველება, ეპისტოლური ჟანრი
მოსწავლე გამოიყენებს კითხვის ეფექტურ სტრატეგიებს,  განსაზღვრავს თემასა და იდეას, იმუშავებს ლექსიკონზე,  გაავლებს პარალელს, დაუკავშირებს ნაწარმოების იდეას ეპოქის პრობლემატიკას, დაწერს ესეს.დააკვირდება მხატვრულ-გამომსახველობით საშუელებებს, განუვითარდება აზროვნების, აღქმის , დაკვირვების, დაკავშირების, აზრის წერილობით გადმოცემის და სხვა უნარები
მოსწავლე იყენებს კითხვის ეფექტურ სტრატეგიებს, აღიქვამს მხატვრულ სახეებს, ადგენს არქაული სიტყვების ლექსიკონს, განსაზღვრავს ლექსის თემასა და იდეას, უკავშირებს ნაწარმოების იდეას ეპოქის პრობლემატიკას, ამოიცნობს მხატვრულ-გამომსახველობით საშუალებებს, წერს ესეს...
9


  2
15. X
16. X

ნიკოლოზ ბარათაშვილი, ,, ვპოვეტაძარი”

ენა:არქაიზმები,


ლიტ. თეორია:ტროპული მეტყველება, რითმა, მისი სახეები, სიმბოლიკა
მოსწავლე გამოიყენებს კითხვის ეფექტურ სტრატეგიებს,  განსაზღვრავს თემასა და იდეას, იმუშავებს ლექსიკონზე,  გაავლებს პარალელს, დაუკავშირებს ნაწარმოების იდეას ეპოქის პრობლემატიკას, დაწერს ესეს. განუვითარდება აზროვნების, აღქმის , დაკვირვების, დაკავშირების, აზრის წერილობით გადმოცემის და სხვა უნარები
მოსწავლე იყენებს კითხვის ეფექტურ სტრატეგიებს, აღიქვამს მხატვრულ სახეებს, ადგენს არქაული სიტყვების ლექსიკონს, განსაზღვრავს ლექსის თემასა და იდეას, უკავშირებს ნაწარმოების იდეას ეპოქის პრობლემატიკას, ამოიცნობს მხატვრულ-გამომსახველობით საშუალებებს, წერს ესეს...
10


3

17. X

18. X
21. X

ნიკოლოზ ბარათაშვილი, ,, შემოღამება მთაწმინდაზე“
ენა:არქაიზმები,
ლიტ. თეორია:პეიზაჟი, ტროპული მეტყველება, სახე-სიმბოლოები
მოსწავლე დაეუფლება კითხვის ეფექტურ სტრატეგიებს, იმსჯელებს პოეტის პოზიციაზე, გამოხატავს საკუთარ დამოკიდებულებას, დააჯგუფებს პერსონაჟებს, გაავლებს პარალელს ეპოქებთან. ამოიცნობს მხატვრულ-გამომსახველობით საშუალებებს. განუვითარდება ჯგუფური მუშაობის, თანამშრომლობის, საჯაროდ გამოსვლის , კვლევა-ძიების და სხვა უნარები
მოსწავლე განსაზღვრავს კითხვის მიზანს, იყენებს შესაბამის სტრატეგიებს,მსჯელობს ავტორის პოზიციაზე, აანალიზებს , იკვლევს,  აჯგუფებს პერსონაჟთა სახეებს, აკავშირებს მხატვრულ ნაწარმოებს ისტორიულ ეპოქასთან. შეუძლია საჯაროდ გამოსვლა, სხვისი მოსმენა, კრიტიკული შეფასება. ამოიცნობს მხატვრულ-გამომსახველობით საშუალებებს.

11

 4
22. X

23. X

24. X
25. X

ნიკოლოზ ბარათაშვილი,,,მერანი“
მეტყველების კულტურა:
ფუნქციონალური სტილის სახეები, პირადი წერილი
ლიტ. თეორია:ტროპული მეტყველება, სიმბოლიკა,გრადაცი
ნაწარმოებისანალიზის, სინთეზისადაშეფასების, მსჯელობის, თანამშრომლობის, ისტ-ისგამოყენებისუნარ-ჩვევებისგანვითარება, მოსწავლეთაპიროვნების, ზნეობრივიღირებულებებისფორმირება, მოქალაქეობრივიცნობიერებისჩამოყალიბება. ენობრივ-გამომსახველობით საშუალებებზე დაკვირვება
მოსწავლეს შეუძლია ნაწარმოების ინტერპრეტირება,  მისი გააზრება ლიტერატურულ -ისტორიულ კონტექსტში. ამოიცნობს მხატვრულ-გამომსახველობით საშუალებებს, მსჯელობს ნაწარმოების ზოგადსაკაცობრიო ღირებულებებზე, პარალელს ავლებს სხვა ნაწარმოებთან, უკავშირებს საკუთარ გამოცდილებას, მუშაობს ისტის გამოყენებით 




1

28. X

შემაჯამებელი მეცადინეობა: ქართული რომანტიზმი
 მოკლეესკურსირომანტიზმის, როგორცლიტ.მიმართულების, მისიწარმოშობისმიზეზებისშესახებ.ქართველრომანტიკოსთაცნობილისამეულისწარდგინებაფოტოალბომითანკომპისმეშვეობით.გრ. ორბელიანისბიოგრაფიულშტრიხებზესაუბარი(ძირითადიშტრიხები),პოეტისპირადულიგანწყობისადადამოკიდებულებისასახვალექსში,,თამარმეფისსახებეთანიისეკლესიაში

 გაკვეთილისბოლოსმოსწავლეებმაკარგადიციანმცნება ,,რომანტიზმი“,მისიწარმოშობისწინაპირობებიქართულმწერლობაში.იციანძირითადქართველრომანტიკოსთასამეული(ვინაობა);გრ.ორბელიანისწარმომავლობადაბიოგრაფიისძირითადისხვამომენტებიდაგაცნობიერებულიაქვთპოეტისრომანტიკულიგანწყობილებისმიზეზიდადაძირითადისატკივარი(პრობლემა), რაციწვევსმწერლისსევდას, არკვევენმხატვრულმხარეს.


  2

31. X
1.XI

შემაჯამებელი წერა:
N2
მოსწავლე იმუშავებს დამოუკიდებლად. გაანალიზებს ნაწარმოებს წერილობით, გამოიყენებსმხატვრულ- გამომსახველობით საშუალებებს და წერის სტრატეგიებს ნაწერის ორგანიზებისათვის. გამოუმუშავდება დამოუკიდებლად მუშაობის, წერის სტრატეგიების დაუფლების, სალიტერატურო ენის ნორმების დაცვის, მოცემულ ფასეულობებზე საკუთარი დამოკიდებულების გამოხატვის უნარები
მოსწავლეს შეუძლია მხატვრული ნაწარმოების წერილობითი გაანალიზება დამოუკიდებლად .ადეკვატურად იყენებს მხატვრულ- გამომსახველობით საშუალებებს და წერის სტრატეგიებს ნაწერის ორგანიზებისათვის, იცავს ენის ნორმებს, გამოხატავს საკუთარ დამოკიდებულებას მოცემულ ფასეულობებზე


12


2

4.XI

5. XI

ჯორჯ გორდონ გორდონ ბაირონი , ბიოგრაფიული ცნობები, ,,ჰგოდებდეთ“



მწერლის ბიოგრაფიის გაცნობა , შემოქმედების გააზრება  მისი ცხოვრების მნიშვნელოვანი ფაქტორების გათვალისწინებით . ლექსზე დაყრდნობით პოეტის დახასიათების უნარის გამომუშავება, კვლევისა და ჯგუფური მუშაობის უნარების გამომუშავება, მხატვრული კითხვა და ხელოვნების შეგრძნება
მოსწავლე მონაწილეობს დისკუსიაში, გამოდის მომხსენებლის როლში, გამოხატავს ჯგუფის აზრს, იკვლევს, ახასიათებს მწერალს მისი შემოქმედებით, კითხულობს გამომეტყველებით, ავლებს პარალელს , მსჯელობს ნაწარმოების სტრუქტურულ ელემენტებზე

13

3

6. XI
7 XI

8. XI

ჯიბრან ხალილ ჯიბრანი, ბიოგრაფიული ცნობები, ,,პეტრე-მეზობლის შესახებ“
მწერლის ბიოგრაფიის გაცნობა , შემოქმედების გააზრება  მისი ცხოვრების მნიშვნელოვანი ფაქტორების გათვალისწინებით, სხვადასხვანაწარმოებშიასახულიფასეულობებისადაშეხედულებებისმსგავსება-განსხვავებაზემსჯელობა, წაკითხულნაწარმოებშიმხატვრულისახეებისამოცნობასა და  მათიეფექტურობისადამნიშვნელობისშეფასება, ტექსტთანშემოქმედებითიდამოკიდებულებისგამომუშავება, განსხვავებულიაზრისპატივისცემასადაკომუნიკაციისუნარისგამომუშავება, აუდიტორიისწინაშეგამოსვლისუნარისგანვითარება, ესესწერისუნარისდახვეწა
მოსწავლე იკვლევს მსგავს ან ერთნაირ პრობლემას, გამოთქვამს ვარაუდს, კითხულობს სხვადასხვა კონტექსტში შექმნილ ნაწარმოებს, ავლებს პარალელს, მსჯელობს ნაწარმოებში ასახულ ფასეულობებზე, გაიაზრებს ენას, როგორც მხატვრულ სახეთა შექმნის საშუალებას, წერს ესეს


 1
11. XI

შემაჯამებელი მეცადინეობა:  რომანტიზმი
რომანტიზმის,როგორცლიტერატურულიმიმდინარეობის,წარმოშობისმიზეზებსადამსოფლმხედველობრივპრინციპებზეარგუმენტირებულივარაუდებისადამოსაზრებებისგამოთქმა,  ეპოქისათვისდამახასიათებელიკულტურულიკონტექსტისზოგადიგააზრება.

მსჯელობსიმაზე,თუროგორგანსაზღვრავსკონკრეტულიეპოქისლიტერატურულთემებს,იდეებს,პრობლემატიკას  და  აფასებსეპოქისათვისდამახასიათებელიკულტურულიკონტექსტისმიხედვით ,აკავშირებსმხატვრულნაწარმოებებსისტორიულკონტექსტთან
რეალიზმი

1


2


12. XI

13. XI

შესავალი მეცადინეობა, რეალიზმი, როგორც ლიტერატურული მიმდინარეობა, ქართველი სამოციანელები, ილია ჭავჭავაძე, ბიოგრაფიული ცნობები
უკვეარსებულიცოდნისგამოყენებისუნარისშემოწმება, XIX საუკუნის II - ნახევრისეპოქისმიმოხილვა. მოსწავლეებიამახვილებენყურადღებასმწერლისცნებაზე, იგივეწინამძღოლზე, მოძღვარზე, რომელიცსამოციანელთაშემოქმედებასადამოღვაწეობაშიიღებსსათავეს.
მოსწავლეებიგადმოსცემენილიაჭავჭავაძისცხოვრებისგზას - ბავშვობას; სწავლაგანათლებას; პეტერბურგშიგატარებულწლებს, სამშობლოშიდაბრუნებას, მისლიტერატურულ, კულტურულ, საზოგადოებრივმოღვაწეობას.

მოსწავლეწარმოადგენსსაჯარომოხსენებას(ზეპირიგამოსვლა) კონკრეტულიმიზნითკონკრეტულიაუდიტორიისწინაშე.
   
მოსწავლეკითხულობსდააანალიზებსტექსტსმასშიასახულიინფორმაციის,თემების ,იდეებისა  დაპრობლემატიკისთვალსაზრისით
2
8
14. XI
15. XI
18. XI
19. XI
20. XI
21. XI

22.XI

25. XI

ილიაჭავჭავაძე ,,მგზავრისწერილები
ენა: ფუნქციონალური სტილი, პუბლიცისტური ტექსტები და მათი ენობრივი მახასიათებლები. მეტყველების კულტურა -ციტირება, პერიფრაზი
ლიტ. თეორია:ტროპული მეტყველება,

შეძენილიცოდნისგანზოგადება. ინფორმაციისმოძიების ,მისიწარდგენის, დიალოგი, მსჯელობის, შედარების,  ანალიზის, ქვეტექსტურიინფორმაციისახსნისუნარ-ჩვევებისგანვითარება. ისტ-ისგამოენებითინფორმაციისინტეგრაცია.ენობრივ-გამომსახველობით საშუალებებზე დაკვირვება
მოსწავლეს შეუძლია საჯარო მოხსენების წარმოდგენა, ინფორმაციის მოძიება, ზეპირი კომუნიკაციების სტრატეგიების გამოყენება, მიმართავს დიალოგურ მეტყველებმასამოიცნობს კონკრეტული ეპოქისთვის დამახასიათებელ თემებს, ადარებს ერთმანეთს სხვადასხვე ეპოქის ნაწარმოებებს. ამოიცნობს და იყენებს ენობრივ გამომსახველობით საშუალებებს.

3

   3

26. XI


27. XI

28. XI

ილიაჭავჭავაძე, ,,ზოგიერთი რამ“/ნაწყვეტები/
ენა:პუბლიცისტური სტილი
მეტყველების კულტურა-ლიტერატურულ-კრიტიკული ესეს აგება
მოსწავლე გამოიყენებს კითხვის ეფექტურ სტრატეგიებს,  გაავლებს პარალელს, დაუკავშირებს ნაწარმოების იდეას ეპოქის პრობლემატიკას, დაწერს ესეს. დააკვირდება ენობრივ-გამომსახველობით საშუალებებს. განუვითარდება აზროვნების, აღქმის , დაკვირვების, დაკავშირების, აზრის წერილობით გადმოცემის, საჯაროდ გამოსვლის და სხვა უნარები
მოსწავლეკითხულობსდააანალიზებსსხვადასხვაპერიოდისტექსტებსმათშიასახულიინფორმაციის, თემების, იდეებისდაპრობლემატიკისთვალსაზრისითგამოხატავსდახსნისსაკუთარდამოკიდებულებასმათმიმართ.აანალიზებს, როგორგამოიყენებამხატვრულიტექსტისელემენტები (პროლოგი, ეპილოგი) მისიინტერპრეტაციისდროს.მოსწავლეწარმოადგენსსაჯარომოხსენებასკონკრეტულიმიზნითკონკრეტულიაუდიტორიისწინაშე.ამოიცნობსდაიყენებსზეპირიკომუნიკაციისსტრატეგიებს, საჯაროგამოსვლისეფექტიანობისგასაძლიერებელსაშუალებებს ,ისმენსდაკრიტიკულადაფასებსსაჯაროგამოსვლებს


2

29. XI
2. XII

შემაჯამებელი წერა
            N3
მოსწავლე იმუშავებს დამოუკიდებლად. გაანალიზებს ნაწარმოებს წერილობით, გამოიყენებს ხატვრულ- გამომსახველობით საშუალებებს და წერის სტრატეგიებს ნაწერის ორგანიზებისათვის. გამოუმუშავდება დამოუკიდებლად მუშაობის, წერის სტრატეგიების დაუფლების, სალიტერატურო ენის ნორმების დაცვის, მოცემულ ფასეულობებზე საკუთარი დამოკიდებულების გამოხატვის უნარები
მოსწავლეს შეუძლია მხატვრული ნაწარმოების წერილობითი გაანალიზება დამოუკიდებლად .ადეკვატურად იყენებს მხატვრულ- გამომსახველობით საშუალებებს და წერის სტრატეგიებს ნაწერის ორგანიზებისათვის, იცავს ენის ნორმებს, გამოხატავს საკუთარ დამოკიდებულებას მოცემულ ფასეულობებზე


4
3

3. XII
4. XII
5. XII

ტესტი: ილიაჭავჭავაძე, ,,ბედნიერი ერი“

ლიტ. თეორია:სატირა, როგორც მხატვრული გამოსახვის ერთ-ერთი ხერხი
მოსწავლე გამოიყენებს კითხვის ეფექტურ სტრატეგიებს,  განსაზღვრავს თემასა და იდეას, იმუშავებს წყვილებში, გაავლებს პარალელს, დაუკავშირებს ნაწარმოების იდეას ეპოქის პრობლემატიკას, დაწერს ესეს. წარმოადგენს მოხსენებას კლასის წინაშე. განუვითარდება აზროვნების, აღქმის , წარდგენის, დაკვირვების, დაკავშირების, აზრის წერილობით გადმოცემის და სხვა უნარები
.მოსწავლეაღიქვამს პოეტურ ნაწარმოებს, აკვირდება მხატვრულ სახეებს, მონაწილეობსსაკლასოდისკუსიებში;აანალიზებსდააფასებსთანაკლასელთაზეპირმოხსენებას;
დისკუსიისდროსწარმოადგენსსაერთპოზიციას;კითხულობსდააანალიზებს  ტექსტს. მოსწავლეს განუვითარდა  მოსმენის, გაგების, კვლევის, შეჯამების, საკუთარიაზრიგამოხატვის,წყვილებშიმუშაობისუნარ-ჩვევა.
5
9
6. XII
9. XII
10 XII.
11. XII
12. XII
13. XII










16. XII
17. XII


18. XII
19. XII


ილია ჭავჭავაძე ,,,კაცია ადამიანი“

ენა: ფუნქციონალური სტილი, პუბლიცისტური და მხატვრული


შემაჯამებელი წერა
            N4


მეტყველების
კულტურა: თხრობა, მსჯელობა, აღწერა

ლიტ. თეორია:ეპიგრაფი, მისი დანიშნულება, კონტრასტი. გმირის პორტრეტი
მოსწავლეებსშეეძლებათშეადარონერთმანეთს ავტორის მიერ შექმნილი სხვა ტექსტები, მნიშვნელოვანიდამეორეხარისხოვანიცნებები. ამოიცნონპორტრეტი, პეიზაჟი.გაარჩიონ სტილი,.შეაფასონპერსონაჟთაქმედება, გამოხატონ საკუთარი დამოკიდებულება,  ნაწარმოებში დასმული პრობლემა დაუავშირონ ეპოქის პრობლემატიკას




მოსწავლე შეძლებს იმუშაოს დამოუკიდებლად, დაეუფლოს წერის სტრატეგიებს, გამოხატოს საკუთარი დამოკიდებულება ნაწარმოებში მოცემული ფასეულობებისადმი, დაიცვას ნაშრომის კომპოზიციური სიმწყობრე. განივითარებს შემოქმედებით აზროვნებას.
ამოიცნობსდაგანსაზღვრავსპრობლემურსაკითხებსწაკითხულტექსტში. არკვევსტექსტშიდასმულიპრობლემისგამომომწვევმიზეზებს.
პოულობსსადისკუსიოპრობლემისგადაჭრისალტერნატიულვარიანტებს.
პოულობსმსგავსებებსადაგანსხვავებებსსხვადასხვაავტორისმიერშექმნილისეთტექსტში, რომლებიცშეიცავსერსადაიმავე,ანმსგავსპრობლემას.
გამოხატავსსაკუთარდამოკიდებულებასტექსტშიასახულიზნეობრივეთიკურიპრობლემებისმიმარ.
მოსწავლეს შეუძლია მხატვრული ნაწარმოების წერილობითი გაანალიზება დამოუკიდებლად .ადეკვატურად იყენებს მხატვრულ- გამომსახველობით საშუალებებს და წერის სტრატეგიებს ნაწერის ორგანიზებისათვის, იცავს ენის ნორმებს, გამოხატავს საკუთარ დამოკიდებულებას მოცემულ ფასეულობებზე


6
9

20. XII
23. XII
24. XII
21. I
22. I
23. I
24. I
27. I
28. I

ტექსტი: ილია ჭავჭავაძე, ,,ოთარაანთ ქვრივი“
მეტყველების კულტურა: შედარება-შეპირისპირებითი დახასიათება, ესე, ტექსტის ორგანიზება,მსჯელობა, არგუმენტაცია, არგუმენტი
ლიტთეორია: ლიტერატურული პერსონაჟი და მისი ფუნქცია, მწერლის სტილი და მისი მახასიათებლები
მოსწავლეები შეაფასებენეპოქისთვისდამახასიათებელთემებს, იდეებსადაპრობლემებსამავეეპოქისსოციალურ-კულტურულიკონტექსტისგათვალისწინებით, მოამზადებენ ტექსტსწინასწარ.აუდიტორიისწინაშეგამოსვლამდეგადიანრეპეტიციასდამოიპოვებენდამხმარე  (მაგალითად, ვიზუალურ) მასალასსაპრეზენტაციოდ; განუვითარდებათ ძიების, ტექსტზე მუშაობის ,  რესურსების შექმნის, სხვათა მოსმენის, შეფასების და სხვა უნარები
წინასწარმოფიქრებულიგეგმისმიხედვით (შესავალი, ძირითადინაწილი, დასკვნები) გადმოსცემსსათქმელს; საუბრობს  კონკრეტულითემისსპეციფიკისშესაბამისიცნებებით, ტერმინებით, ფრაზებით, რომლებიცთავადაცკარგადაქვსგააზრებულიდასხვებსაცაგებინებს,საკუთარიმოსაზრებისგასამყარებლადიყენებსციტატებსმხატვრულინაწარმოებებიდან, სამეცნიეროლიტერატურიდან, ლიტერატურულიკრიტიკიდანდასხვადასხვასაინფორმაციორესურსსრითაცხელსუწყობსმთავარიიდეისგამოკვეთას;იყენებსსხვადასხვასახისსაორგანიზაციომოდელებს(შედარება-შეპირისპირებას.  გამოაქვსდასკვნაროგორცსაკუთარი, ისესხვებისმსჯელობიდანდაშენიშნავსმსგავსება-განსხვავებას;



2
29. I
30. I


შემაჯამებელი წერა
            N5

მოსწავლე შეძლებს იმუშაოს დამოუკიდებლად, დაეუფლოს წერის სტრატეგიებს, გამოხატოს საკუთარი დამოკიდებულება ნაწარმოებში მოცემული ფასეულობებისადმი, დაიცვას ნაშრომის კომპოზიციური სიმწყობრე. განივითარებს შემოქმედებით აზროვნებას.
მოსწავლეს შეუძლია მხატვრული ნაწარმოების წერილობითი გაანალიზება დამოუკიდებლად .ადეკვატურად იყენებს მხატვრულ- გამომსახველობით საშუალებებს და წერის სტრატეგიებს ნაწერის ორგანიზებისათვის, იცავს ენის ნორმებს, გამოხატავს საკუთარ დამოკიდებულებას
7
4
31. I
3. I I
4. I I
5. I I

ტექსტი: ილია ჭავჭავაძე, ,, განდეგილი“
ლიტ. თეორია- კონტრასტი
მოსწავლე წაიკითხავს სხადასხვა ჟანრის მხატვრულ ნაწარმოებს, განსაზღვრავს ნაწარმოების იდეას, დააჯგუფებს პერსონაჟებს კონფლიქტთან მიმართებაში, მონაწილეობს მიიღებს დისკუსიაში, გამოხატავს საკუთარ დამოკიდებულებას, ჩამოააყალიბებს აზრს, გააცნობს თანაკლასელებს. უვითარდება წიგნზე მუშაობის, დისკუსიაში მონაწილეობის, ანალიზის, მსჯელობისა და შეფასების უნარები

მოსწავლე კითხულობს სხვადასხვა ჟანრის ნაწარმოების , მონაწილეობსაკლასოდასასკოლოდისკუსიებში.          დისკუსიისდროსწარმოადგენსსაკუთარანჯგუფისსაერთოპოზიციას;მკაფიოდდაგასაგებადაყალიბებსაზრს; მსჯელობსარგუმენტირებულად, გამოაქვსადეკვატურიდასკვნა;მოსწავლესშეუძლიათანაკლასელთაზეპირიმოხსენებებისგაანალიზებადაშეფასება.



2
6. I I
7. I I

შემაჯამებელი გაკვეთილი- ,,ენა, მამული , სარწმუნოება“
მოსწავლეთა პატრიოტული აღზრდა, რწმენის განმტკიცება, ინფორმაციის მოძიება სამშობლოს ტრადიციებზე,  ისტორიასა და კულტურაზე. მსჯელობა, აზრების ჩამოყალიბება მოსმენილისა და წაკითხულის შესახებ, ენობრივ-გრამატიკული საშუალებების სათანადოდ გამოყენება
მოსწავლეს შეუძლია ინფორმაციის მოძიება, მსჯელობა, დაკავშირება, ენობრივ-გრამატიკული საშუალებების გამოყენება. განუმტკიცდა პატრიოტული გრძნობა, რწმენა. ისტზე მუშაობის უნარი
8
3














3





4
10. I I
11. I I
12. I I













13. I I
14. I I
17. I I
18. I I



19. I I
20. I I
21. I I
24. I I
თაობათა შორის ბრძოლა მე-19 საუკუნის 60-70-იან წლებში
ა)  ტესტი:  ილია ჭავჭავაძე, ,,ორიოდე სიტყვა თავად რევაზ...“(ნაწყვწეტი)
ენა: ფუნქციონალური სტილი-პუბლიცისტიკა და მისი ენობრივი მახასიათებებლები
ბ)  ტესტი:   გრიგოლ ორბელიანი ,,პასუხი შვილთა“
ლიტ. თეორია-მეტონიმია
გ) ტესტი:  ილია ჭავჭავაძე, ,,პასუხის პასუხი’ლიტ. თეორია-როგორმოვემზადოთ პრეზენტაციისათვის
ლიტ. თეორია-პამფლეტი, ლიტოტესი
პრობლემების გამოკვეთის, გადაჭრის, არგუმენტების , დასკვნების, დისკუსიაში მონაწილეობის, კომინიკაციისა  და პრეზენტაციის უნარების განვითარება. ეროვნული ცნობიერების, პიროვნული პასუხისმგებლობის გრძნობის განმტკიცება. ესეს წერის უნარების განვითარება
მოსწავლე გამოკვეთს პრობლემას, მსჯელობს არგუმენტირებულად, მონაწილეობს და იცავს დისკუსიის წესებს, თანამშრომლობს ჯგუფის წევრებთან. შეუძლია პრეზენტაცის მომზადება.  ესეს წერა. განუმტკიცდა პასიხისმგებლობის გრძნობა და ეროვნული ცნობიერება.
მოსწავლე განსაზღვრავს კითხვის მიზანს, იყენებს შესაბამის სტრატეგიებს,მსჯელობს ავტორის პოზიციაზე, აანალიზებს , იკვლევს,  აჯგუფებს პერსონაჟთა სახეებს, აკავშირებს მხატვრულ ნაწარმოებს ისტორიულ ეპოქასთან. შეუძლია საჯაროდ გამოსვლა, სხვისი მოსმენა, კრიტიკული შეფასება

2
25. I I
26. I I

შემაჯამებელი გაკვეთილი-,,მამები და შვილები“

მამებსა და შვილებზე მიღებული ცოდნის შეჯამება, პრეზენტაციის მოწყობა. საკუთარი დამოკიდებულების გამოხატვისა და პრეზენტაციის უნარების განვითარება
მოსწავლეს შეუძლია შეაჯამოს მიღებული ცოდნა, იმსჯელოს, მოაწყოს პრეზენტაცია.
9
1
27. I I
აკაკი წერეთელი- ბიოგრაფიული ცნობები
აკაკი წერეთელზე  ადრე მიღებული ცოდნის გაღრმავება, მწერლის ბიოგრაფიის გააზრება სუბიექტური და ობიექტური თვალთახედვით. ცოდნის მოძიების, გაღრმავების, გააზრების, დაკავშირების  უნარების განვითარება
მოსწავლე შეუძლია მოიძიოს უნფორმაცია პოეტზე, გაიღრმავოს ადრე მიღებული ცოდნა, გაიაზროს ეპოქასთან კავშირში, გაავლოს პარალელები.განუვითარდა ცოდნის მოძიების, გაღრმავების, გააზრების, დაკავშირების  უნარები
10

3
28. I I
4. I I I
5. I I I

ტესტი:აკაკი წერეთელი ,,ქებათა -ქება“
ლიტ. თეორია-მხატვრული სახე-სიმბოლოები...
მოსწავლე გამოიყენებს კითხვის ეფექტურ სტრატეგიებს,  გაავლებს პარალელს, დაუკავშირებს ნაწარმოების იდეას ეპოქის პრობლემატიკას, დაწერს ესეს. განუვითარდება აზროვნების, აღქმის , დაკვირვების, დაკავშირების, აზრის წერილობით გადმოცემის, საჯაროდ გამოსვლის და სხვა უნარები
მოსწავლეკითხულობსდააანალიზებსსხვადასხვაპერიოდისტექსტებსმათშიასახულიინფორმაციის, თემების, იდეებისდაპრობლემატიკისთვალსაზრისითგამოხატავსდახსნისსაკუთარდამოკიდებულებასმათმიმართ.წარმოადგენსსაჯარომოხსენებასკონკრეტულიმიზნითკონკრეტულიაუდიტორიისწინაშე.ამოიცნობსდაიყენებსზეპირიკომუნიკაციისსტრატეგიებს, საჯაროგამოსვლისეფექტიანობისგასაძლიერებელსაშუალებებს ,ისმენსდაკრიტიკულადაფასებსსაჯაროგამოსვლებს

11
3
6. I I I
7. I I I
10. I I I

ტესტი: ,,ქებათა- ქება სოლომანისა“
ლიტ. თეორია- პოეტური სახე-სიმბოლოები, ბიბლიური და თანამედროვე პარალელები
მწერლის ბიოგრაფიის გაცნობა , დამატ. მოძიება, შემოქმედების გააზრება  მისი ცხოვრების მნიშვნელოვანი ფაქტორების გათვალისწინებით . ლექსზე დაყრდნობით პოეტის დახასიათების უნარის გამომუშავება, კვლევისა და ჯგუფური მუშაობის უნარების გამომუშავება, პარალელების გავლება
მოსწავლეს შეუძლია  იფორმაციის მოძიება, დახარისხება,  განსახილველი საკითხის ჩამოყალიბება,  საგანმანათლებლო რესურის შექმნა, უყალიბდება კვლევის, თანამშრომლობის, ჯგუფური მუშაობის, კომუნიკაციის, პრეზენტაციის  უნარები. იყენებს ისტ-ს.
12
2
11. I I I
12. I I I

ტესტი:აკაკი წერეთელი . ,,აღმართ-აღმართ“
ლიტ. თეორია-რითმა, რითმის სახეები
მოსწავლე გამოიყენებს კითხვის ეფექტურ სტრატეგიებს,  განსაზღვრავს თემასა და იდეას, იმუშავებს ლექსიკონზე,  გაავლებს პარალელს, დაუკავშირებს ნაწარმოების იდეას ეპოქის პრობლემატიკას, დაწერს ესეს. განუვითარდება აზროვნების, აღქმის , დაკვირვების, დაკავშირების, აზრის წერილობით გადმოცემის და სხვა უნარები
მოსწავლე იყენებს კითხვის ეფექტურ სტრატეგიებს, აღიქვამს მხატვრულ სახეებს, , განსაზღვრავს ლექსის თემასა და იდეას, უკავშირებს ნაწარმოების იდეას ეპოქის პრობლემატიკას, ამოიცნობს მხატვრულ-გამომსახველობით საშუალებებს, წერს ესეს...
13
5
13. I I I
14. I I I
17. I I I
18. I I I
19. I I I

ტესტი:აკაკი წერეთელი, ,,გამზრდელი“ .
მიზეზ-შედეგობითი ესე, მისი ორგანიზება
ლიტ. თეორია: ლიტ- გმირის დახასიატების ხერხები
მოსწავლეშეძლებსტექსტისგაანალიზებას .ასახულიფასეულობებისადაშეხედულებებისერთმანეთთანშედარებას, გამოიყენებს კითხვის ეფექტურ სტრატეგიებს,  გაავლებს პარალელს, დაუკავშირებს ნაწარმოების იდეას ეპოქის პრობლემატიკას, დაწერს ესეს. განუვითარდება აზროვნების, აღქმის , დაკვირვების, დაკავშირების, აზრის წერილობით გადმოცემის, საჯაროდ გამოსვლის და სხვა უნარები
შეუძლიასაჯარომოხსენებისწარმოდგენა(ზეპირიგამოსვლა)კონკრეტულიაუდიტორიისწინაშეკონკრეტულიმიზნით.მოსწავლესშეუძლია სხვადასხვა ეპოქისტექსტებისგაანალიზებამათშიასახულიინფორმაციის ,თემების ,იდეებისადაპრობლემატიკისთვალსაზრისით.მოსწავლესშეუძლიამხატვრულინაწარმოებებისენობრივისაშუალებებისგაანალიზებამისიფუნქციონირებისთვალსაზრისით, წერის სტრატეგიების გამოყენება ნაწერის ორგანიზებისათვის.


2
20. I I I
21. I I I

შემაჯამებელი გაკვეთილი
რეალიზმის,როგორცლიტერატურულიმიმდინარეობის,წარმოშობისმიზეზებსადამსოფლმხედველობრივპრინციპებზეარგუმენტირებულივარაუდებისადამოსაზრებებისშეჯამება,  



2
24. I I I
25. I I I

შემაჯამებელი წერა
            N7

მოსწავლე შეძლებს იმუშაოს დამოუკიდებლად, დაეუფლოს წერის სტრატეგიებს, გამოხატოს საკუთარი დამოკიდებულება ნაწარმოებში მოცემული ფასეულობებისადმი, დაიცვას ნაშრომის კომპოზიციური სიმწყობრე. განივითარებს შემოქმედებით აზროვნებას.
მოსწავლეს შეუძლია მხატვრული ნაწარმოების წერილობითი გაანალიზება დამოუკიდებლად .ადეკვატურად იყენებს მხატვრულ- გამომსახველობით საშუალებებს და წერის სტრატეგიებს ნაწერის ორგანიზებისათვის, იცავს ენის ნორმებს, გამოხატავს საკუთარ დამოკიდებულებას
14
1
26. I I I

ალექსანდრე ყაზბეგი-ბიოგრაფიული ცნობები.

მწერლის ბიოგრაფიის გაცნობა , შემოქმედების გააზრება  მისი ცხოვრების მნიშვნელოვანი ფაქტორების გათვალისწინებით . შეძლებს დამატებითი ცნობების ინტერნეტში მოძიებას, წარდგენას აუდიტორიის წინაშე.
მოსწა       შეუძლია კითხვის ეფექტური სტრატეგიების არჩევა და გამოყენება.. მოსწავლეს შეუძლია სხვადასხვა ეპოქის ტექსტების გაანალიზება მათში ასახული ინფორმაციის, თემების, იდეებისა და პრობლემატიკის თვალსაზრისით. შეუძლია ისტ-ის გამოყენება, აუდიტორიის წინაშე გამოსვლა და მოხსენების გაკეთება


15
7
27. I I I
28. I I I
31. I I I
1.IV
2. IV
3. IV
4. IV
ტექსტი: ალექსანდრე ყაზბეგი, ,,ხევისბერი გოჩა“
ენა: მწერლის ენობრივ-სტილისტური თავისებურებანი
ლიტ. თეორია: ტრაგიკული გმირის ცნება
  მოსწავლე შეძლებს არგუმენტირებულადმსჯელოსხვადასხვაჟანრისმხატვრულტექსტებშიგამოვლენილიმსოფლმხედველობრივისაკითხებისადალიტერატურულითავისებურებებისშესახებ; შეძლებსტექსტისგაანალიზებას .ასახულიფასეულობებისადაშეხედულებებისერთმანეთთანშედარებას, გამოიყენებს კითხვის ეფექტურ სტრატეგიებს,  გაავლებს პარალელს, დაუკავშირებს ნაწარმოების იდეას ეპოქის პრობლემატიკას, დაწერს ესეს. განუვითარდება აზროვნების, აღქმის , დაკვირვების, დაკავშირების, აზრის წერილობით გადმოცემის, საჯაროდ გამოსვლის და სხვა უნარები
ოსწავლესშეუძლიასაჯარომოხსენებისწარმოდგენა (ზეპირიგამოსვლ  კონკრეტულიაუდიტორიისწინაშეკონკრეტულიმიზნით. მოსწავლესშეუძლიაამოიცნოსდაგამოიყენოსსაჯაროგამოსვლისეფექტიანობისგასაძლიერებელისაშუალებები.მოსწავლესშეუძლიამხატვრულინაწარმოებებისენობრივისაშუალებებისგაანალიზებამისიფუნქციონირებისთვალსაზრისით, წერის სტრატეგიების გამოყენება ნაწერის ორგანიზებისათვის.განუვითარდათ აზროვნების, აღქმის , დაკვირვების, დაკავშირების, აზრის წერილობით გადმოცემის, საჯაროდ გამოსვლის და სხვა უნარები
16
4
7. IV
8. IV
10. IV
11. IV
ტესტი: ნ. გოგოლი, ბიოგრაფიული ცნობები, ,,ტარას ბულბა“
ლიტ. თეორია:  პერსონაჟის სულიერი და ზნეობრივი პორტრეტის შექმნა
მწერლის ბიოგრაფიის გაცნობა , შემოქმედების გააზრება  მისი ცხოვრების მნიშვნელოვანი ფაქტორების გათვალისწინებით . დამატებითი ცნობების ინტერნეტში მოძიება, წარდგენა აუდიტორიის წინაშე.
შეუძლ შეუძლია  კითხვის ეფექტური სტრატეგიების არჩევა და გამოყენება.. სხვადასხვა ეპოქის ტექსტების გაანალიზება მათში ასახული ინფორმაციის, თემების, იდეებისა და პრობლემატიკის თვალსაზრისით. შეუძლია ისტ-ის გამოყენება, აუდიტორიის წინაშე გამოსვლა და მოხსენების გაკეთება


17
4
14. IV
15. IV
16. IV
22. IV
ტესტი: პროსპერ მერიმე , ბიოგრაფიული ცნობები, ,, მატეო ფალკონე“ პარალელები.

მწერლის ბიოგრაფიის გაცნობა , შემოქმედების გააზრება  მისი ცხოვრების მნიშვნელოვანი ფაქტორების გათვალისწინებით, სხვადასხვანაწარმოებშიასახულიფასეულობებისადაშეხედულებებისმსგავსება-განსხვავებაზემსჯელობა, წაკითხულნაწარმოებშიმხატვრულისახეებისამოცნობასა და  მათიეფექტურობისადამნიშვნელობისშეფასება, ტექსტთანშემოქმედებითიდამოკიდებულებისგამომუშავება, ესეს წერის უნარის დახვეწა
მოსწავლეს შეუძლია კითხვის ეფექტური სტრატეგიების არჩევა და გამოყენება..  სხვადასხვა ეპოქის ტექსტების გაანალიზება მათში ასახული ინფორმაციის, თემების, იდეებისა და პრობლემატიკისთვალსაზრისით.უკავშირებს ნაწარმოების იდეას ეპოქის პრობლემატიკას, მსჯელობს, ავლებს პარალელებს,ამოიცნობს მხატვრულ-გამომსახველობით საშუალებებს, წერს ესეს...


18
4
23. IV
24. IV
25. IV
26. IV

ტექსტი: აკაკი ბაქრაძე,  ,,არსებობის მარადისობის რღვევა, ანუ შვილის მკვლელი მამა“.
ენა:ფუნქციონალური სტილისტიკის საკითხები.
მატყველების კულტურა-ოპონირება
მოსწავლე გამოიყენებს კითხვის ეფექტურ სტრატეგიებს,  გაავლებს პარალელს, დაუკავშირებს ნაწარმოების იდეას ეპოქის პრობლემატიკას, დაწერს ესეს. განუვითარდება აზროვნების, აღქმის , დაკვირვების, დაკავშირების, აზრის წერილობით გადმოცემის, საჯაროდ გამოსვლის და სხვა უნარები
მოსწავლეკითხულობსდააანალიზებსსხვადასხვაპერიოდისტექსტებსმათშიასახულიინფორმაციის, თემების, იდეებისდაპრობლემატიკისთვალსაზრისითგამოხატავსდახსნისსაკუთარდამოკიდებულებასმათმიმართ.აანალიზებს, როგორგამოიყენებამხატვრულიტექსტისელემენტები (პროლოგი, ეპილოგი) მისიინტერპრეტაციისდროს.მოსწავლეწარმოადგენსსაჯარომოხსენებასკონკრეტულიმიზნითკონკრეტულიაუდიტორიისწინაშე.ამოიცნობსდაიყენებსზეპირიკომუნიკაციის

2
29. IV
30. IV

შემაჯამებელი გაკვეთილი


19
1
1. V

ვაჟა-ფშაველა, ბიოგრაფიული ცნობები


მწერლის ბიოგრაფიის გაცნობა , შემოქმედების გააზრება  მისი ცხოვრების მნიშვნელოვანი ფაქტორების გათვალისწინებით
.         მოსწავლეს შეუძლია ამოიცნოს და გამოიყენოს საჯარო გამოსვლის ეფექტიანობის გასაძლიერებელი საშუალებები. მოსწავლეს შეუძლია ზეპირი კომუნიკაციის სტრატეგიების გამოყენება საჯარო გამოსვლის მომზადების დროს.

მოსწავლეს შეუძლია სხვადასხვა ეპოქის ტექსტების გაანალიზება მათში ასახული ინფორმაციის, თემების, იდეებისა და პრობლემატიკის თვალსაზრისით.


20
11
2. V
5. V
6. V
7. V
8. V
9. V
12. V
13. V
14. V
15. V
16. V

ტესტები: ,,ალუდა ქეთელაური“ ,,სტუმარ-მასპინძელი“
ენა:მწერლის ენა

ლიტ. თეორია:  პოეტური სახე-სიმბოლოები

მეტყველების კულტურა-რეცენზია

ისაუბრბსნაწარმოებისძირითადიდეაზე,  ალუდაქეთელაურისადა  მუცალისდაპირისპირებაზე, თურისთვისსჯიანალუდასსაკუთრივგანსხვავებულიაზრისთვის, თუ  სხვარამისთვისროგორდამოკიდებულებასამჟღავნებსალუდამოყვასისადმი,  თემისადმი, მტრისადმიალუდასპიროვნებისფერიცვალებასადაგარდასახვაზე. გააცნობიერებს  თავისუფალიპიროვნებიდანზნეობრივიგმირისაკენსავალიგზისსირთულეებსადამნიშვნელოვნებას. პარალელებსგაავლებსსაანალიზო  ავტორისსხვაპერსონაჟებთან. გაერკვევალიტერატურულიაღწერისტიპებსადაუნივერსალურგამომსახველობითსაშუალებებში.
მოსწავლეს შე-უძლია სხვადასხვა ეპოქის ტექსტების გაანალიზება მათში ასახული ინფორმა-ციის, თემების, იდეებისა დამოსწავლეს შე-უძლია კითხვის ეფექტური სტრატეგიების არჩევა და გამოყენება.მოსწავლეს შეუძლია მხატვრული ნაწარმოების წერილობით გაანალიზება. მოსწავლეს შეუძლია სხვადასხვა სახის ესეის დაწერა.საჯარომოხსენებისწარმოდგენა(ზეპირიგამოსვლა)კონკრეტულიაუდიტორიისწინაშეკონკრეტულიმიზნით.

2
19. V
20. V

შემაჯამებელი გაკვეთილი



2
21. V
22. V

შემაჯამებელი წერა
            N8

მოსწავლე იმუშავებს დამოუკიდებლად. გაანალიზებს ნაწარმოებს წერილობით, გამოიყენებსმხატვრულ- გამომსახველობით საშუალებებს და წერის სტრატეგიებს ნაწერის ორგანიზებისათვის. გამოუმუშავდება დამოუკიდებლად მუშაობის, წერის სტრატეგიების დაუფლების, სალიტერატურო ენის ნორმების დაცვის, მოცემულ ფასეულობებზე საკუთარი დამოკიდებულების გამოხატვის უნარები
მოსწავლეს შეუძლია მხატვრული ნაწარმოების წერილობითი გაანალიზება დამოუკიდებლად .ადეკვატურად იყენებს მხატვრულ- გამომსახველობით საშუალებებს და წერის სტრატეგიებს ნაწერის ორგანიზებისათვის, იცავს ენის ნორმებს, გამოხატავს საკუთარ დამოკიდებულებას მოცემულ ფასეულობებზე
21
3
23. V
27. V
28. V

ტექსტი: ,,კოსმოპოლიტიზმი და პატრიოტიზმი“
ენა:ფუნქციონალური სტილისტიკის საკითხები.

მეტყველების კულტურა-თეზისები

ოსწავლემსჯელობსვაჟაფშაველასპუბლიცისტურწერილიდანკოსმოპოლიტიზმსადაპატრიოტიზმზე.
მოყავსპუბლიცისტურიწერილიდანარგუმენტებისაკუთარიაზრისდასადასტურებლად.
სვამსადეკვატურკითხვებს, რომელიცდაეხმარებადედააზრისგამოკვეთაში.

 მოსწავლეისმენსმსჯელობასკონკრეტულსაკითხებზედაწარმოადგენსსაკუთართვალსაზრისსაუდიტორიისწინაშე( სვამსკონკრეტულსაკითხს. საკუთარიმოსაზრებებისგასამყარებლადიყენებსციტატებს, ფაქტებს, ფრაგმენტებს). მოსწავლეამოიცნობსდაგანსაზღვრავსპრობლემურსაკითხებსწაკითხულტექსტში (საკუთარგამოცდილებაზედაყრდნობითგანიხილავსტექსტშიწამოჭრილსაკვანძოსაკითხებს.) მონიშნავსტექსტშიინტერპრეტაციისთვისმნიშვნელოვანადგილებს.ცხოვრებისეულდალიტერატურულგამოცდილებაზედაყრდნობითაყალიბებსსაკუთარშეხედულებებსკონკრეტულსაკითხთანდაკავშირებით.
22
6
29. V
30. V
2. VI
3. VI
4. VI
5.  VI

ტექსტი: ვაჟა-ფშაველა  ,,ბახტრიონი“
-ენა:მწერლის ენის სტილური თავისებურებები
ლიტ. თეორია:  პეიჟაჟი, პოეტური სახე-სიმბოლოები
ინფორმაციის მოძიების, ტექსტისწვდომაგააზრების,ინტერპრეტაციის,  წყვილებში მუშაობის,წერითიუნარის, განვითარებამოსწავლეებიშეძლებენტექსტისმთავარისათქმელისამოცნობას. ამოიცნობენ მხატვრულ გამომსახველობით საშუალებებს.

მოსწავლემონაწილეობსსაკლასოდისკუსიებშიდააფასებსთანაკლასელთაზეპირმოხსენებას,კითხულობსდააანალიზებსტექსტს.
მოსწავლეებსგანუვითარათმოსმენის, კვლევის, შეჯამების, საკუთარიაზრისგამოხატვის, წყვილებშიმუშაობის, კომუნიკაციის, ისტისსაშუალებითინფორმაციისმოპოვებისდასხვა უნარები

23
4
6. VI
9. VI
10. VI
11. VI
ტექსტი: ვაჟა-ფშაველა  ,,კრიტიკა ბ. იპ. ვართაგავასი“
ენა:ფუნქციონალური სტილისტიკის საკითხები.
მეტყველების კულტურა-რეზიუმე
მოსწავლე გამოიყენებს კითხვის ეფექტურ სტრატეგიებს,  გაავლებს პარალელს, დაუკავშირებს ნაწარმოების იდეას ეპოქის პრობლემატიკას, დაწერს ესეს. განუვითარდება აზროვნების, აღქმის , დაკვირვების, დაკავშირების, აზრის წერილობით გადმოცემის, საჯაროდ გამოსვლის და სხვა უნარები
მოსწავლეკითხულობსდააანალიზებსსხვადასხვაპერიოდისტექსტებსმათშიასახულიინფორმაციის, თემების, იდეებისდაპრობლემატიკისთვალსაზრისითგამოხატავსდახსნისსაკუთარდამოკიდებულებასმათმიმართ.აანალიზებს, როგორგამოიყენებამხატვრულიტექსტისელემენტები (პროლოგი, ეპილოგი) მისიინტერპრეტაციისდროს.მოსწავლეწარმოადგენსსაჯარომოხსენებასკონკრეტულიმიზნითკონკრეტულიაუდიტორიისწინაშე.ამოიცნობსდაიყენებსზეპირიკომუნიკაციის
24
2
12. VI
13. VI
ტექსტი: ვაჟა-ფშაველა  , ,,რამ შემქნა ადამიანად“
ენა: პოეტური სტილისტიკა

ლიტ. თეორია:  ტროპული მეტყველება
მოსწავლე დაეუფლება კითხვის ეფექტურ სტრატეგიებს, იმსჯელებს პოეტის პოზიციაზე, გამოხატავს საკუთარ დამოკიდებულებას, დააჯგუფებს პერსონაჟებს, გაავლებს პარალელს ეპოქებთან. განუვითარდება ჯგუფური მუშაობის, თანამშრომლობის, საჯაროდ გამოსვლის , კვლევა-ძიების და სხვა უნარები
მოსწავლე განსაზღვრავს კითხვის მიზანს, იყენებს შესაბამის სტრატეგიებს,მსჯელობს ავტორის პოზიციაზე, აანალიზებს , იკვლევს,  აჯგუფებს პერსონაჟთა სახეებს, აკავშირებს მხატვრულ ნაწარმოებს ისტორიულ ეპოქასთან. შეუძლია საჯაროდ გამოსვლა, სხვისი მოსმენა, კრიტიკული შეფასება

2
16. VI
17. VI
შემაჯამებელი გაკვეთილი



2
18. VI
19. VI
შემაჯამებელი წერა
            N9

მოსწავლე იმუშავებს დამოუკიდებლად. გაანალიზებს ნაწარმოებს წერილობით, გამოიყენებსმხატვრულ- გამომსახველობით საშუალებებს და წერის სტრატეგიებს ნაწერის ორგანიზებისათვის. გამოუმუშავდება დამოუკიდებლად მუშაობის, წერის სტრატეგიების დაუფლების, სალიტერატურო ენის ნორმების დაცვის, მოცემულ ფასეულობებზე საკუთარი დამოკიდებულების გამოხატვის უნარები
მოსწავლეს შეუძლია მხატვრული ნაწარმოების წერილობითი გაანალიზება დამოუკიდებლად .ადეკვატურად იყენებს მხატვრულ- გამომსახველობით საშუალებებს და წერის სტრატეგიებს ნაწერის ორგანიზებისათვის, იცავს ენის ნორმებს, გამოხატავს საკუთარ დამოკიდებულებას მოცემულ ფასეულობებზე

1
20. VI
სარეზერვო გაკვეთილი










XI კლასის კალენდარული გეგმა ქართულ ენასა და ლიტერატურაში
 ლიის თემის N1 საჯარო სკოლა
ქართული ენისა და ლიტერატურის მასწავლებელი დარეჯან ქარდავა
/2013-14 სასწ.წ./
საათ.
რაოდ
თარიღი
თემატიკა
     1
 3
     2
16. IX
17.IX
18.IX
19.IX
20.IX
23.IX

შესავალი-რომანტიზმი

ალ. ჭავჭავაძე, ბიოგრაფიული ცნობები, ,,გოგჩა“

ტექსტი: თენგიზვერულავა-,,გოგჩა”.
ენა. ლიტერატურის თეორია

3
24.IX
25.IX
26.IX

გრიგილ ორბელიანი, ბიოგრაფიული ცნობები,

,,თამარ მეფის სახე ბეთანიის ეკლესიაში“,.

ენა-არქაიზმები.
ლიტ.თეორია-სიმბოლო

4



 1
27.IX
30.IX.
1.X.
2.X
3.X

გრ. ორბელიანი, ,,საღამო გამოსალმებისა.
ენა- ფუნქციონალური სტილი- დღიური
მეტყველების კულტურა: საჯარო გამოსვლა, მონოლოგი და მისი სახეები, ლექცია, მოხსენება, პრეზენტაცია-
ლიტ.თეორია- პეიზაჟი, ტროპული მეტყველება
შემაჯამებელი მეცადინეობა
1
4.X


შემაჯამებელი
წერა    N1
2

7.X
8.


ნიკოლოზ ბარათაშვილი, ბიოგრაფიული ცნობები






    2


 11. X
14. X


ნიკოლოზ ბარათაშვილი, ,,სულო ბოროტო“
ენა:არქაიზმები, ფუნქციონალური სტილი
ლიტ. თეორია:ტროპული მეტყველება, ეპისტოლური ჟანრი


  2
15. X
16. X

ნიკოლოზ ბარათაშვილი, ,, ვპოვეტაძარი”

ენა:არქაიზმები,


ლიტ. თეორია:ტროპული მეტყველება, რითმა, მისი სახეები, სიმბოლიკა


3

17. X

18. X
21. X

ნიკოლოზ ბარათაშვილი, ,, შემოღამება მთაწმინდაზე“
ენა:არქაიზმები,
ლიტ. თეორია:პეიზაჟი, ტროპული მეტყველება, სახე-სიმბოლოები

 4
22. X

23. X

24. X
25. X

ნიკოლოზ ბარათაშვილი,,,მერანი“
მეტყველების კულტურა:
ფუნქციონალური სტილის სახეები, პირადი წერილი
ლიტ. თეორია:ტროპული მეტყველება, სიმბოლიკა,გრადაცი

1

28. X

შემაჯამებელი მეცადინეობა: ქართული რომანტიზმი

  2

31. X
1.XI

შემაჯამებელი წერა:
N2


2

4.XI

5. XI

ჯორჯ გორდონ გორდონ ბაირონი , ბიოგრაფიული ცნობები, ,,ჰგოდებდეთ“




3

6. XI
7 XI

8. XI

ჯიბრან ხალილ ჯიბრანი, ბიოგრაფიული ცნობები, ,,პეტრე-მეზობლის შესახებ“




 1
11. XI

შემაჯამებელი მეცადინეობა:  რომანტიზმი





2


12. XI

13. XI

შესავალი მეცადინეობა, რეალიზმი, როგორც ლიტერატურული მიმდინარეობა, ქართველი სამოციანელები, ილია ჭავჭავაძე, ბიოგრაფიული ცნობები
8
14. XI
15. XI
18. XI
19. XI
20. XI
21. XI

22.XI

25. XI

ილიაჭავჭავაძე ,,მგზავრისწერილები
ენა: ფუნქციონალური სტილი, პუბლიცისტური ტექსტები და მათი ენობრივი მახასიათებლები. მეტყველების კულტურა -ციტირება, პერიფრაზი
ლიტ. თეორია:ტროპული მეტყველება,


   3

26. XI


27. XI

28. XI

ილიაჭავჭავაძე, ,,ზოგიერთი რამ“/ნაწყვეტები/
ენა:პუბლიცისტური სტილი
მეტყველების კულტურა-ლიტერატურულ-კრიტიკული ესეს აგება
2

29. XI
2. XII

შემაჯამებელი წერა
            N3
3

3. XII
4. XII
5. XII

ტესტი: ილიაჭავჭავაძე, ,,ბედნიერი ერი“

ლიტ. თეორია:სატირა, როგორც მხატვრული გამოსახვის ერთ-ერთი ხერხი
9
6. XII
9. XII
10 XII.
11.XII
12. XII
13. XII










16. XII
17. XII


18. XII
19. XII


ილია ჭავჭავაძე ,,,კაცია ადამიანი“

ენა: ფუნქციონალური სტილი, პუბლიცისტური და მხატვრული


შემაჯამებელი წერა
            N4


მეტყველების
კულტურა: თხრობა, მსჯელობა, აღწერა

ლიტ. თეორია:ეპიგრაფი, მისი დანიშნულება, კონტრასტი. გმირის პორტრეტი
9

20. XII
23. XII
24. XII
21. I
22. I
23. I
24. I
27. I
28. I

ტექსტი: ილია ჭავჭავაძე, ,,ოთარაანთ ქვრივი“
მეტყველების კულტურა: შედარება-შეპირისპირებითი დახასიათება, ესე, ტექსტის ორგანიზება,მსჯელობა, არგუმენტაცია, არგუმენტი
ლიტთეორია: ლიტერატურული პერსონაჟი და მისი ფუნქცია, მწერლის სტილი და მისი მახასიათებლები
2
29. I
30. I


შემაჯამებელი წერა
            N5

4
31. I
3. I I
4. I I
5. I I

ტექსტი: ილია ჭავჭავაძე, ,, განდეგილი“
ლიტ. თეორია- კონტრასტი
2
6. I I
7. I I

შემაჯამებელი გაკვეთილი- ,,ენა, მამული , სარწმუნოება“
3














3





4
10. I I
11. I I
12. I I













13. I I
14. I I
17. I I
18. I I



19. I I
20. I I
21. I I
24. I I
თაობათა შორის ბრძოლა მე-19 საუკუნის 60-70-იან წლებში
ა)  ტესტი:  ილია ჭავჭავაძე, ,,ორიოდე სიტყვა თავად რევაზ...“(ნაწყვწეტი)
ენა: ფუნქციონალური სტილი-პუბლიცისტიკა და მისი ენობრივი მახასიათებებლები
ბ)  ტესტი:   გრიგოლ ორბელიანი ,,პასუხი შვილთა“
ლიტ. თეორია-მეტონიმია
გ) ტესტი:  ილია ჭავჭავაძე, ,,პასუხის პასუხი’ლიტ. თეორია-როგორმოვემზადოთ პრეზენტაციისათვის
ლიტ. თეორია-პამფლეტი, ლიტოტესი
2
25. I I
26. I I

შემაჯამებელი გაკვეთილი-,,მამები და შვილები“

1
27. I I
აკაკი წერეთელი- ბიოგრაფიული ცნობები

3
28. I I
4. I I I
5. I I I

ტესტი:აკაკი წერეთელი ,,ქებათა -ქება“
ლიტ. თეორია-მხატვრული სახე-სიმბოლოები...
3
6. I I I
7. I I I
10. I I I

ტესტი: ,,ქებათა- ქება სოლომანისა“
ლიტ. თეორია- პოეტური სახე-სიმბოლოები, ბიბლიური და თანამედროვე პარალელები
2
11. I I I
12. I I I

ტესტი:აკაკი წერეთელი . ,,აღმართ-აღმართ“
ლიტ. თეორია-რითმა, რითმის სახეები
5
13. I I I
14. I I I
17. I I I
18. I I I
19. I I I

ტესტი:აკაკი წერეთელი, ,,გამზრდელი“ .
მიზეზ-შედეგობითი ესე, მისი ორგანიზება
ლიტ. თეორია: ლიტ- გმირის დახასიატების ხერხები
2
20. I I I
21. I I I

შემაჯამებელი გაკვეთილი
2
24. I I I
25. I I I

შემაჯამებელი წერა
            N7

1
26. I I I

ალექსანდრე ყაზბეგი-ბიოგრაფიული ცნობები.

7
27. I I I
28. I I I
31. I I I
1.IV
2. IV
3. IV
4. IV
ტექსტი: ალექსანდრე ყაზბეგი, ,,ხევისბერი გოჩა“
ენა: მწერლის ენობრივ-სტილისტური თავისებურებანი
ლიტ. თეორია: ტრაგიკული გმირის ცნება
4
7. IV
8. IV
10. IV
11. IV
ტესტი: ნ. გოგოლი, ბიოგრაფიული ცნობები, ,,ტარას ბულბა“
ლიტ. თეორია:  პერსონაჟის სულიერი და ზნეობრივი პორტრეტის შექმნა
4
14. IV
15. IV
16. IV
22. IV
ტესტი: პროსპერ მერიმე , ბიოგრაფიული ცნობები, ,, მატეო ფალკონე“ პარალელები.

4
23. IV
24. IV
25. IV
26. IV

ტექსტი: აკაკი ბაქრაძე,  ,,არსებობის მარადისობის რღვევა, ანუ შვილის მკვლელი მამა“.
ენა:ფუნქციონალური სტილისტიკის საკითხები.
მატყველების კულტურა-ოპონირება
2
29. IV
30. IV

შემაჯამებელი გაკვეთილი
1
1. V

ვაჟა-ფშაველა, ბიოგრაფიული ცნობები


11
2. V
5. V
6. V
7. V
8. V
9. V
12. V
13. V
14. V
15. V
16. V

ტესტები: ,,ალუდა ქეთელაური“ ,,სტუმარ-მასპინძელი“
ენა:მწერლის ენა

ლიტ. თეორია:  პოეტური სახე-სიმბოლოები

მეტყველების კულტურა-რეცენზია

2
19. V
20. V

შემაჯამებელი გაკვეთილი
2
21. V
22. V

შემაჯამებელი წერა
            N8

3
23. V
27. V
28. V

ტექსტი: ,,კოსმოპოლიტიზმი და პატრიოტიზმი“
ენა:ფუნქციონალური სტილისტიკის საკითხები.

მეტყველების კულტურა-თეზისები

6
29. V
30. V
2. VI
3. VI
4. VI
5.  VI

ტექსტი: ვაჟა-ფშაველა  ,,ბახტრიონი“
-ენა:მწერლის ენის სტილური თავისებურებები
ლიტ. თეორია:  პეიჟაჟი, პოეტური სახე-სიმბოლოები
4
6. VI
9. VI
10. VI
11. VI
ტექსტი: ვაჟა-ფშაველა  ,,კრიტიკა ბ. იპ. ვართაგავასი“
ენა:ფუნქციონალური სტილისტიკის საკითხები.
მეტყველების კულტურა-რეზიუმე
2
12. VI
13. VI
ტექსტი: ვაჟა-ფშაველა  , ,,რამ შემქნა ადამიანად“
ენა: პოეტური სტილისტიკა

ლიტ. თეორია:  ტროპული მეტყველება
2
16. VI
17. VI
შემაჯამებელი გაკვეთილი
2
18. VI
19. VI
შემაჯამებელი წერა
            N9

1
20. VI
სარეზერვო გაკვეთილი





No comments:

Post a Comment